«دفاعیات کرونا در دادگاه بین‌الملل» اثر پرویز بیگی حبیب‌آبادی
«دفاعیات کرونا در دادگاه بین‌الملل» اثر پرویز بیگی حبیب‌آبادی
منتشر شده در ۱۳۹۸/۱۰/۱۱

تا امروز یک سال است که جهان درگیر همه‌گیری کروناست و مردم در گوشه و کنار جهان آرزوی نابودی این ویروس و آزادی جهان را دارند. «دفاعیات کرونا در دادگاه بین‌الملل» داستانی طنز به قلم پرویز بیگی حبیب‌آبادی است که در آن، نابودی آخرین ویروس کرونا را به تصویر می‌کشد: ویروسی در حال محاکمه در دادگاه! ویروسی که با سُس مثقال وزن، یک جهان ادعا را سر کار گذاشته است.
این داستان کوتاه در 11 بخش نوشته شده و شش جلسه‌ دادگاه و محاکمه و بازجویی ویروس توسط رئیس دادگاه را وصف می‌کند. پرویز بیگی حبیب‌آبادی که در اصل شاعر است در این داستان نیز بسیار از شعر استفاده کرده است. متن ساده و روان همراه با چاشنی طنز، کتابی پدید آورده که خواننده از همان آغاز نمی‌تواند آن را رها کند و مشتاق خواندن ادامه‌ی داستان خواهد بود. برخی اعتقاد دارند این داستان در فرصتی مناسب می‌تواند در قالب نمایش نیز به روی صحنه رود.
 آغاز این داستان را باهم می‌خوانیم:
«برابر اطلاع‌رسانی‌های بسیار گسترده‌ای که از چند هفته قبل توسط رسانه‌های جهانی در همه سطوح صورت گرفته؛ قرار است محاکمه کرونا تا لحظاتی دیگر به عنوان بزرگ‌ترین محاکمه تاریخ بشریت در دادگاه بین‌المللی سیاره زمین برگزار ‌شود.
به همین منظور، اقدامات بسیار پیچیده و گسترده اطلاعاتی امنیتی از مدت‌ها قبل به صورت کاملاً سری صورت پذیرفته تا حضور کرونا در دادگاه نتواند به شیوع مجدد آن در سطح جهان بینجامد.
برای انجام این کار و طی جلسات متعدد و فشرده‌ای که توسط نمایندگان با تجربه خبره و کارکشته اطلاعاتی امنیتی صورت گرفته است، پس از شناسایی و دستگیری تنها ویروس کرونای باقیمانده در سیاره زمین، ویروس را در یک مکعب شیشه‌ای به ضخامت دو متر قرار داده‌اند و برای رعایت هر چه بیشتر موارد امنیتی، مکعب شیشه‌ای حاوی ویروس در مکعب شیشه‌ای دیگری قرار گرفته که از شش‌طرف و به فاصله یک متر مکعب اصلی را محاصره کرده و این فضای خالی را با الکل و صابون پُر کرده‌‌اند.
ضمناً یک میکروسکوپ الکترونی این امکان را برای بینندگان و همه کسانی که در دادگاه حضور دارند، فراهم می‌آورد تا تصاویر بزرگ شدة واضحی از کرونا را مشاهده کنند. این دادگاه علنی است و مراحل مختلف آن به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های گسترده ماهواره‌ای جهان به اطلاع شنوندگان و بینندگان می‌رسد. برابر پیش‌بینی‌های انجام شده صد درصد مردم کره زمین یعنی قریب به هشت میلیارد جمعیت و بیش از دو میلیارد حیوان خانگی شاهد این محاکمه خواهند بود.»

لینک خرید کتاب: دفاعیات کرونا در دادگاه بین‌الملل

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین