«توطئه خانوادگی» اثر خاطره طلوع
«توطئه خانوادگی» اثر خاطره طلوع
منتشر شده در ۱۴۰۲/۶/۱۳

«تازه وارد سی سالگی شده بود که پدرش را از دست داد ولی تجربه‌ی ده سال زندگی مشترک و مادری کردن برای دو فرزند به او آموخته بود که چگونه در مواجهه با چنین غم بزرگی صبوری کند.»

جملاتی که خواندید، متن پشت جلد کتاب «توطئه خانوادگی» اثر خاطره طلوع است که نشر شالگردن آن را چاپ و منتشر کرده است. مجموعه داستان «توطئه خانوادگی» هشت ماجرای پیچیده از هشت زندگی را روایت می کند؛ ماجراهایی که در پس ظاهر عادی و طبیعی آن‌ها، توطئه‌هایی دقیق وجود دارد تا یک فرد یا یک خانواده را تحت تاثیر قرار دهند. اگرچه بیشتر مردم در زندگی روزمره خود با حوادث و وقایعی مشابه داستان‌های این کتاب روبه‌رو می‌شوند، ولی اغلب با بی‌تفاوتی از کنار آن ها عبور می کنند. با این حال، خواندن داستان‌های این کتاب می‌تواند نگرشی نو برای تحلیل اتفاقات پیرامون روابط خانوادگی بر خواننده بگشاید. 

به بیانی دیگر، نحوه مواجهه شخصیت‌های داستان با ماجراها و توطئه‌ها، همانند یک آزمایش شبیه‌سازی یا یک بازی نقش آفرینی، این سوال را در ذهن خواننده ایجاد می‌کند که در موقعیت‌های مشابه، او چه تصمیمی خواهد گرفت و چگونه با چالش‌های اخلاقی و انسانی پیش‌آمده رو به رو خواهد شد.

برخلاف عنوان کتاب که تداعی کننده اتفاقات ناگوار و ناخوشایند است، زبان طنز و نگاه متفاوت نویسنده به ماجراهای چالش‌برانگیز به گونه‌ای است که «توطئه خانوادگی» را به کتابی شیرین، سرگرم‌کننده و سرشار از موقعیت‌های مفرح تبدیل کرده است. بخشی از این اثر را با هم می‌خوانیم:

«روز جمعه‌ای در میانه‌ی اردیهشت ماه که زمین و زمان از عطر گل‌های بهاری سرمست و پرندگان از شادی نغمه‌خوان بودند، دلشوره‌ی غریبی احوالات خوش شهین را تحت تاثیر خودش قرار داد. آن روز صبح صادق با نیت افزایش حتی اندک حقوق ماهیانه، لذت در کنار همسر و فرزند بودن را قربانی اضافه‌کاری کرده بود و ساعت هنوز شش و نیم نشده، بدون بیدار کردن شهین خانه را ترک کرده بود. شهین که احتمال می‌داد این دلشوره آزاردهنده، شاید مربوط به خطری است که شوهرش را تهدید می‌کند، تا ساعت نه صبح، چندین بار با او تماس گرفت و از صحت و سلامت او مطمئن شد. صادق که از احوالات شهین به خوبی آگاه بود، می‌دانست که اگر حواس او گرم چیزی نشود، دلشوره از سرش دست برنمی‌دارد و خودش هم تمام زمان روز را باید صرف دلداری دادن به همسرش کند. برای حل این مشکل، در آخرین تماس، شهین را تشویق کرد که روز جمعه تنها در خانه ننشیند و بهتر است با پسرش روز را در کنار خانواده‌اش بگذراند تا شب دوباره دور هم جمع شوند.» 

توطئه خانوادگی دومین اثر منتشر شده خاطره طلوع (پس از کتاب آکواریوم) است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.

لینک خرید کتاب: توطئه خانوادگی

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین