تقدیر از مدیر وب سایت نبض هنر در جشنواره بین المللی شعر فجر
تقدیر از مدیر وب سایت نبض هنر در جشنواره بین المللی شعر فجر
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

آیین پایانی پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر روز یکشنبه 26بهمن ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مریم جلالی دبیر علمی جشنواره شعر فجر، مصطفی راضی جلالی دبیر اجرایی جشنواره و تعدادی از داوران، برگزیدگان و اهالی رسانه برگزار شد. 
هیات داوران شعر بزرگسال پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک کتاب «دلم برای خزر شور می‌زند» سروده آقای سجاد حیدری قیری، انتشارات مرکز فرهنگی ادبستان و کتاب «نورَهان» سروده آقای محمدرضا تقی‌دُخت، انتشارات سوره مهر را به عنوان برگزیدگان مشترک اعلام کرد. همچنین کتاب«مرور پنجره‌ها» سروده سید وحید سمنانی، انتشارات شهرستان ادب شایسته تقدیر اعلام شد. کتابهای «امان‌نامه» سروده آقای سیداکبرمیرجعفری، نشر قو و کتاب «پرنده بی‌آسمان» سروده آقای محمدرضا روزبه، نشر آریاشهر نیز از سوی هیات داوران بخش شعر نو به طور مشترک به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در بخش شعر محاوره نیز کتاب «چهارده شب» سروده مجید صالحی شایسته تقدیر معرفی شد. هیات داوران شعر کودک و نوجوان از بین آثار رسیده دو اثر را به عنوان برگزیده مشترک معرّفی کرد، کتاب «باران در خودم می‌بارد» اثر آقای حسین تولّایی، انتشارات علمی و فرهنگی و کتاب «لباس پرپری» اثر خانم مریم هاشم‌پور، انتشارات سروش. 
کتاب «زندگی سعدی شیرازی» نوشته دکتر جواد بشری، نشر خاموش و کتاب «سرّ سخنانِ نغزِ خاقانی» نوشته دکتر محمدرضا تُرکی، انتشارات سَمت نیز از سوی هیات داوران بخش درباره شعر به طور مشترک به عنوان برگزیده انتخاب شدند. 
دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر بر خود وظیفه دانست از میان افراد و مجموعه‌هایی که در شرایط گسترش ویروس کرونا نه تنها دست روی دست نگذاشتند بلکه از محدودیت‌های کرونایی، برای شعر و ادبیات فارسی فرصت ساختند، تقدیر کند. بزرگوارانی که در ایام تعطیلی جلسه‌ها و انجمن‌های شعر هر یک به گونه‌ای در فضای مجازی، فعالیت چشمگیر دارند. در این بخش از خانم مهندس مریم حائری مدیر مجموعه نبض هنر تقدیر شد. وبسایت نبض هنر در روزگار کرونا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ادبیات و تلاش مستمر و جدی برای ارسال کتابها در شرایط ضدعفونی شده به دست مخاطبان چراغ ادبیات را روشن نگه داشته و هنوز در تلاش است بیش از پیش در کنار مخاطبان فهیم خود باشد. همچنین محمدکاظم کاظمی، محمدحسین نعمتی و محمد میلان‌لک از فعالان این بخش بودند که ازآنان نیز تقدیر به عمل آمد. 
در این مراسم مصطفی راضی جلالی، دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سخنانی اظهار داشت: امسال، فرهنگ و ادبیات کشور و به تبع «وضعیت شعر»، روزهای سختی پشت سر گذاشت. جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز از این قاعده مستثنی نبود. کرونا، مهمان ناخوانده نفس‌های شهر شده بود و خمودی و کرختی و خاموشی ما را طلب می‌کرد. ادبیات اما، نقطه‌های روشنی است که همواره ما را به زندگی امیدوار و رهنمون می‌سازد. 
وی گفت: روشن است جشنواره بین‌المللی شعر فجر می‌بایست با رعایت کامل دستورالعمل‌ها برگزار می‌شد، تا هیچ عضوی از هیأت علمی و داوران محترم بخش‌های مختلف، با مشکل مواجه و به بلیه کرونا گرفتار نشود. 
مریم جلالی دبیر علمی جشنواره نیز در این مراسم گفت: جشنواره شعر فجر یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های ادبی ایران است. این جشنواره از سال ۸۵ تاکنون هرساله آینه‌ای برای انعکاس طرح نو ترغیب و تکریم پژوهشگران و شاعران و بازشناسی کلام نیک و صاحبان کلام است. 
وی افزود: جشنواره شعر فجر فرصتی برای نشان دادن اینکه چگونه می‌توان با کلمات زیبا دید و به وسیله واژگان زیبا جنگید، این جشنواره یعنی ادب، تاریخ، اجتماع، سیاست، عشق و زندگی. 
جلالی در پایان گفت: شعر امروز به جنسیت‌ها و چارچوب‌های سنی محدود نشده و قوی‌تر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهد. 
 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین