تابلوی نقاشی «صلح» اثر احمد کوچکیان‌فرد
تابلوی نقاشی «صلح» اثر احمد کوچکیان‌فرد
منتشر شده در ۱۳۹۹/۱۰/۱۱

تابلوی «صلح» اثر احمد کوچکیان‌فرد چهارشنبه ۱۱ دی ماه ساعت ۱۰ در حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید رونمایی می‌شود. وی حدود پنج سال مستمر برای خلق این اثر تلاش کرده است. سبک این نقاشی سورئال است و با تکنیک رنگ روغن در ابعاد ۱۵۰* ۱۰۰ترسیم شده است. در آن رنگ‌ها و المان‌هایی می‌بینیم که تداعی‌کننده‌ی معنای صلح است. ماهی، پرچم سفید و رنگ‌های آبی و سفید در این اثر نمادهای صلح هستند.

احمد کوچکیان‌فرد متولد ۱۷ آذر ۱۳۳۵ در تهران و دارای دکترای افتخاری هنرهای تجسمی (نقاشی) است. کسب نشان درجه یک هنری در سال ۱۳۸۲، دبیری چهار دوره جشنواره شمسه، برپایی بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی از جمله فعالیت‌های هنری این نقاش پیشکسوت است. کوچکیان فرد چهره‌ی ماندگار سال ۹۸است که عمر هنری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی چهره شهدای شهر تهران صرف کرده است.

کوچکیان‌فرد درباره هدف از خلق این اثر عنوان کرد: «در دنیای پرآشوب کنونی که جنگ در گوشه‌کنار آن جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، رسالت بزرگ هنرمندان آن است که در آثارشان از صلح و دوستی سخن بگویند و آثار خود را با مفهوم جنگ‌ستیزی به مخاطبان عرضه کنند. قطعاً این روند می‌تواند به ایجاد صلح جهانی و جلوگیری از جنگ و خونریزی در جهان کمک کند و هنرمندان نباید از این نکته مهم غافل بمانند. در دنیای کنونی جریان و جنجال سیاسی به دنبال فراموش شدن جهاد، مقاومت و شهادت است و من در تابلوی صلح، دنیای جهاد و شهادت را در دست علمدار مقاومت با پرچم سفید و در بستر دو رنگ آبی و سفید در مقابل شکاف جنگ‌طلبی‌ها نشان داده‌ام و ساعتی که زمان صلح جهانی را نشان می‌دهد.»

علاوه بر آن تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری نمایشگاهی از چند اثر برجسته کوچکیان‌فرد نیز در نگارخانه آبی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به نگارخانه آبی واقع در فرهنگ‌سرای امید به نشانی خیابان ۱۷ شهریور شمالی، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند. برای مشاهده جزئیات رویداد کلیک کنید

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین