اهدای جایزه «سیف‌الله داد» به «سید مهدی شجاعی»
اهدای جایزه «سیف‌الله داد» به «سید مهدی شجاعی»
منتشر شده در ۱۳۹۷/۵/۱۴
مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده، ابوالحسن تهامی‌نژاد و داریوش مهرجویی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود و جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به «سید مهدی شجاعی» اهدا خواهد شد. این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت 20 یکشنبه 28 مرداد ماه در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

سید مهدی شجاعی:
سید مهدی شجاعی متولد 1338 در تهران و فارغ التحصیل نمایش نامه نویسی و ادبیات دراماتیک است. وی سال ها مسوولیت صفحه های فرهنگ و هنری روزنامه جمهوری اسلامی و سردبیر ماهنامه صحیفه را به عهده داشت و هم زمان «انتشارات برگ» را مدیریت می کرد.

قطعات ادبی، داستان ها و نمایش نامه های او در قالب چندین کتاب منتشر شده است.
فیلمنامه های بدوک (1370)، قله دنیا(1374)، پدر (1374)، کمین(1375)، مسیر عشق (مسافر کربلا) (1387) در کارنامه سینمایی او به چشم می خورد.

وی در بسیاری از هیات های داوری در جشنواره های تئاتر کشور حضور داشته است و علاوه بر آن عضویت در شورای سیاستگزاری تئاتر کشور، عضویت در هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای سیاستگزاری حوزه هنری، عضویت در هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی، عضویت در شوراهای نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم قاهره، فیلم فجر و... از دیگر سوابق سید مهدی شجاعی است. فیلمنامه 26 قسمتی حضرت یوسف(ع) با عنوان «یعقوب ترین یوسف، یوسف ترین زلیخا» و سرپرستی دایره المعارف امام حسین (ع) از دیگر فعالیت های تحقیقی او به شمار می رود که اولین مجلدهای آن منتشر شده است. شجاعی بیش از 25 تالیف و 43 ترجمه منتشر شده برای کودکان و بیش از 42 تالیف داستان و رمان در زمینه بزرگسالان دارد.
مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین