استاد حشمت‌الله جودکی درگذشت
استاد حشمت‌الله جودکی درگذشت
منتشر شده در ۱۳۹۸/۱۲/۳

استاد حشمت‌الله جودکی، نوازنده چیره‌دست ویولن به دیار باقی شتافت. با عرض تسلیت به خانواده هنر موسیقی ایران و نوازندگان موسیقی ایرانی، چند کلامی درباره زندگی ایشان با هم می‌خوانیم.

استاد حشمت الله جودکی ۱۳۰۹ در بروجرد به دنیا آمد. پدر او آقای عظیم جودکی یکی از نوازندگان خوب کمانچه در بروجرد بود و عموی او آقای غلامرضا جودکی نیز با نواختن ویلن آشنایی داشت به همین دلیل استاد حشمت‌الله جودکی به موسیقی و مخصوصا به ساز ویلن علاقه مند شد به گونه‌ای که هرگاه عمویشان در منــزل به تمرین ویلن می پرداخت بازی‌های کودکانه را رها می‌کرد و به نزد عموی خود می‌رفت و از صدای ویلن لذت می‌برد و گاهی از ایشان می‌خواست که ویلن را به او بدهد تا بنوازد. به هر ترتیب استاد جودکی به یادگیری ویلن پرداخت و در این کار آنچنان پیش رفت که درسن سیزده‌سالگی آوازه‌ی او و نوای سازش از سراسر بروجرد گذشت. او در سن چهارده‌سالگی اقدام به تشکیل کلاس موسیقی کرد.

او با تلاش فراوان خود شاگردان زیادی راتربیت کرده است و در طول دوران فعالیت خود در کنار هنرمندانی همچون علی‏ اصغر بهاری، عبداللَّه جهان‏ پناه، اسماعیل زرین‏ فر، ابراهیم قنبری، عباس تهرانی تاش، اکبر سلیمی‏ تبار، عباس شاپوری، محمد میرنقیبی و محمد رضا شجریان به هنرنمایی پرداخت. او یکی ازستاره‌های درخشان بداهه‌نوازی است. 

این نوازنده پیشکسوت ویولن در سن ۸۹ سالگی در شهر بروجرد از دنیا رفت. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این هنرمند جمعه ۲ اسفندماه ساعت ۱۰ صبح در قبرستان دارالسلام (قطعه هنرمندان) شهر بروجرد برگزار شد.

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین