آثار علیرضا آذر را با امضا به یادگار داشته باشید
آثار علیرضا آذر را با امضا به یادگار داشته باشید
منتشر شده در ۱۳۹۹/۳/۲۹

علیرضا آذر شاعری ست که آثار کلاسیک او همواره نمادی معاصر از عشق بوده است که در این دنیای ماشینی و پر از شلوغی و حاشیه، شاید به یادمان بیاورد که واقعاً برای چه زندگی می‌کنیم و یادمان بیاندازد که چقدر در بین این شلوغی‌ها مفهوم و زیبایی «عشق» را فراموش کرده‌ایم... 
ترانه‌های زیبا و پر مفهوم او را در آثار هنرمندانی همچون «شاهین زمانی»، «امیرعباس گلاب»، «میلاد بابایی»، «ایمان قیاسی» و... نیز شنیده‌ایم که از زیباترین و مشهورترین آن‌ها می‌توان به ترانه موسیقی سریال «ستایش» به خوانندگی امیرعباس گلاب اشاره کرد. 
او بسیاری از اشعار خود را در قالب آثار چاپ‌شده در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
یکی از آثار بنام و پرطرفدار او «اسمش همین است» می‌باشد که توسط نشر «نیماژ» به چاپ رسیده و در مدت کوتاهی توانست به چاپ پانزدهم برسد.  
از نکات جالب‌توجه اشعار او، مثنوی‌های بلندبالایی است که با زبانی پر استعاره، دشواری‌های اجتماعی و عاطفی را برای خواننده به تصویر می‌کشد. یکی از زیباترین اشعار او در این اثر را باهم می‌خوانیم: 
مثل سیگار بگیرانم و خاکستر کن 
هر چه با من همه کردند از آن بدتر کن 
مثل سیگار تمامم کن و ترکم کن باز 
مثل سیگار تمامم کن و دورم انداز...  
من خرابم بنشین زحمت آوار نکش 
نفست باز گرفت، این همه سیگار نکش 

اثر دیگر علیرضا آذر که مهر تأییدی بر پرطرفدار بودن اشعار او میزند، مجموعه شعر کلاسیک «آتایا» است. این اثر نیز اولین بار در سال 1393 توسط نشر «نیماژ» به چاپ رسیده و توانست پس از سه سال به چاپ دوازدهم برسد. آتایا آیینه‌ای برای انعکاس احوالات دنیای معاصر است که در آن زندگی می‌گذرانیم... 
من را بگذار عشق زمین‌گیر کند 
این زخم سراسیمه مرا پیر کند 
این پچ‌پچه‌ها چیست رهایم بکنید 
مردم خبری نیست رهایم بکنید 
من را بگذارید که پامال شود 
بازیچه‌ی اطفال کهن سال شود 
من را بگذارید به پایان برسد 
شاید لت و پارم به خیابان برسد 

او آثار دیگری را نیز در قالب شعر و دکلمه روانه بازار کرده است و از سایر آثار چاپی او می‌توان «چهار قطره خون»، «آریان» و «اثرانگشت» را نام برد.  
آثار این شاعر جوان و خوش‌فکر را به دوستداران شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم. اشعاری که یقیناً می‌توانند دروازه‌های دنیای جدیدی را پیش چشم دوستداران شعر فارسی باز کنند.  
برای دریافت این آثار با امضای صاحب اثر می‌توانید به ویترین آنلاین «نبض هنر» مراجعه نمایید. گفتنی است که مهلت ثبت‌نام برای دریافت این یادگاری ارزشمند، تا 6 تیرماه 1399 می‌باشد.  
 

لینک خرید آثار علیرضا آذر

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین