کتاب «نظریه‌های هنر» اثر موشه باراش
کتاب «نظریه‌های هنر» اثر موشه باراش
منتشر شده در ۱۴۰۳/۵/۹

تعریف هنر مبحثی است که در هر زمان و در هر سرزمینی دشوار بوده است. این دشواری از یک سو به جلوه‌های متفاوت هنر در در فرهنگ‌های گوناگون برمی‌گردد و از سوی دیگر به روند تحول هنر. در نتیجه شناخت هنر حتی در عصر حاضر و با وجود دسترسی به منابع مختلف همچنان دشوار است، زیرا مطالعه‌ی منابع بسیار زیاد که عمدتا بیان فلسفی ثقیل دارند برای علاقمندان به هنر دشوار است. خوشحالیم که کتاب «نظریه‌های هنر» اثر موشه باراش این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است. «نظریه‌های هنر» کتابی جامع و مفید برای هنرجویان، پژوهشگران و دانشجویان پژوهش در هنر و تاریخ هنر است. باراش این کتاب را با مطالعه منابع و مراجع مکتوب در زمینه نظریه‌ی هنر در فرهنگ‌ها و سرزمین‌های گوناگون نوشته است و مرجعی ارزشمند از نظریه‌های هنر پدیدآورده است. مزیت این کتاب نسبت به سایر مکتوبات در زمینه نظریه‌های هنر این است که باراش صرفا از منظر فلسفه، ‌زیبایی‌شناسی، تاریخ یا جامعه شناسی به نظریه‌ها نگاه نکرده است، بلکه کردار و پندار هنرمندان و اندیشمندان هنر را نیز بررسی کرده است. 
این کتاب در سه جلد تدوین شده است که هر جلد به معرفی نظریه‌های هنر در بخشی از تاریخ هنر می‌پردازد. جلد اول کتاب نظریه‌های هنر، از افلاطون تا وینکلمان را پوشش داده است، جلد دوم از وینکلمان تا بودلر و جلد سوم از امپرسونیسم تا کاندینسکی.
در این مجموعه تاکید بر هنرهای بصری به خصوص نقاشی و مجسمه‌سازی است. این کتاب بحث‌های مختلفی را عنوان می‌کند تا خواننده متوجه شود نظریه‌های کلاسیک چطور از دل کارگاه‌های هنرمندان کهن و فیلسوفان یونان باستان پدید آمدند و سایر هنرمندان چه واکنشی نسبت به آن‌ها داشتند. همچنین روند تحول نظریه‌ها را می‌توان در متن این کتاب دنبال کرد. 
«نظریه‌های هنر» اثر موشه باراش را محمدرضا ابوالقاسمی ترجمه کرده و نشر چشمه آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجهه کنید. 

سفارش کتاب: نظریه‌های هنر

 

 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین