کتاب «از من تا عشق»: گفتگوی صمیمی با هنرمندان
کتاب «از من تا عشق»: گفتگوی صمیمی با هنرمندان
منتشر شده در ۱۴۰۳/۵/۲۹

زندگی، اندیشه و منش هنرمندان بزرگ همواره مورد توجه علاقمندانشان بوده است. در تمام ملت‌ها مردم دوست دارند بدانند هنرمندی که آثار محبوبی تولید کرده و لذتی را با اثرش به آن‌ها بخشیده است، در پشت چهره‌ی هنری که همیشه از او دیده‌اند، چگونه انسانی است. این کنجکاوی طبیعی موجب شده است که افراد در صدد دیدار و گفتگو با هنرمند مورد علاقه‌ی خود باشند. 

شبنم سمیعیان به این کنجکاوی پاسخ داده و در مجموعه‌ی کم‌نظیر «از من تا عشق» هنرمندان بسیاری را به یک گفتگوی صمیمانه دعوت کرده تا رازهای دل خود را به علاقمندانشان بگویند، ناگفته‌هایی از عشق، منطق، زندگی و مرگ. سمیعیان گفتگو با هنرمندان را به هنر خاصی محدود نکرده است. او به سراغ ارزشمندترین گنجینه‌های هنر امروز رفته است و با شاعران،‌ نویسندگان،‌ خوانندگان،‌ بازیگران،‌ آهنگسازان، نوازندگان، نقاشان، عکاسان، کارگردانان و حتی پژوهشگران هنر رفته است و تلاش کرده آن‌ها در قالب یک انسان بشناسد و بشناساند. 

در کتاب «از من تا عشق» شاهد تصاویر اختصاصی هر هنرمند نیز هستیم که عکاسی از آن‌ها را الهام یاراحمد انجام داده است. نکته‌ی جالب توجه این کتاب این است که هم عکاسی و هم گفتگو به سبکی صمیمانه و به دور از تملق‌های معمول در فضای هنری انجام شده است. 

بخشی از گفتگوی این کتاب با آیدین آغداشلو، نقاش، نویسنده، منتقد فیلم، کارشناس و مرمت‌کار آثار هنری را درباره عشق بخوانید: 

«نظرم نسبت به عشق در طول سال‌ها تغییر کرده است. نظری که در جوانی نسبت به آن داشته‌‏ام حتماً نوع دیگری بوده است. اما نظر الانم نظر الان من نیست؛ نظری ست که شاید بیست سالی می‏‌شود که آرام آرام به آن رسیده‌‏ام و من در ذهن خودم دوستی را جایگزین آن کرده‌‏ام. عشق شور خیلی زیادی دارد. نمی‏گویم که ماندگار نیست ولی من برای دوستی ماندگاری بیشتری قائل هستم. عشق در درون دوستی جای دارد و این دوستی را من به نوعی تعریف کرده‌‏ام که شامل خیلی چیزها می‌‏شود. چرخه‏‌ی حیات هم بر مبنای عشق می‏‌چرخد. اما حالا دیگر خیلی کلی‏‌تر فکر می‏‌کنم که هر چقدر شمول آن بیشتر باشد دلپذیرتر است. عشقی که مالکیت، حقارت، جنگندگی، تصاحب و حسادت می‏‌آورد، حالا دیگر مد نظر من نیست. اگر عشق آدم را حقیر نکند بقیه‏‌اش لطف است. من نسبت به هر چیزی که انسان را حقیر کند، فاصله می‏‌گیرم. حقارت بدترین چیزی ست که ممکن است در زندگی بر سر انسان فرود آید. عشق بنا ندارد که حقارت بیاورد. عشق بنا دارد که تعالی بیاورد. پس مرز قابل قبول و غیر قابل قبول بودنش برای من همین است.»

در این کتاب علاوه بر آیدین آغداشلو با دکتر ژاله آموزگار، احمدرضا احمدی، نگار اسکندرفر، فرح اصولی، نصرالله افجه‏ای، مهدیه الهی قمشه‏ای، گلی امامی، محمدعلی بهمنی، پروفسور کلاوس پِدِرسِن، احمد پوری، عباس جمالپور، ناستین جوادی (مجابی)، لوریس چکناواریان، ابراهیم حقیقی، خسرو خسروشاهی، خسرو خورشیدی، پوران درخشنده، کامبیز درم بخش، شهرداد روحانی، کیوان ساکت، عباس سجادی، خسرو سینایی، بهزاد شیشه گران، پری صابری، محمّد صادقی، کامران عدل، سالار عقیلی، حسن فتحی، فخرالدین فخرالدینی، فرهاد فخرالدینی، بهمن فرمان آرا، قشنگ کامکار، اسماعیل کهرم، شهلا لاهیجی، شمس لنگرودی، جواد مجابی، حسین محجوبی، مهران مدیری، هوشنگ مرادی کرمانی، جمشید مشایخی، مه لقا ملاح، ناصر ملک مطیعی، جهانگیر میر شکاری و افشین یداللهی گفتگو شده است. 

کتاب «از من تا عشق» را نشر نگاه چاپ و منتشر کرده است و برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید.

سفارش کتاب: از من تا عشق

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین