کتاب «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون» اثر لورنتس انگل
کتاب «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون» اثر لورنتس انگل
منتشر شده در ۱۴۰۳/۵/۱۳

از قرن بیستم تا کنون تاثیر رسانه‌ها بر زندگی مردم آغاز شده است. رسانه هر چه که باشد، با انتقال اطلاعات دیداری، شنیداری و غیره بر درک انسان از خویشتن و جهان تاثیر می‌گذارد و این تاثیر از همان آغاز رواج رسانه‌ها کنجکاوی اندیشمندان و جامعه‌شناسان را برانگیخته است. به خصوص با توجه به این موضوع که امروزه مباحث و مجادلات علمی و فلسفی نیز با سرعت زیادی از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود. 
در میان انواع رسانه،‌ تلویزیون که پرکاربردترین رسانه است، با ایجاد یک ادراک جهانی بیشترین تاثیر را بر زندگی مردم دارد. لورنتس انگل از پیشگامان مطالعه‌ی فلسفه‌ی تلویزیون با انتشار کتاب «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون» سعی در آشکار کردن این تاثیر دارد. 
لورنتس معتقد است که تلویزیون در اصل شکلی منحصر به فرد از تفکر و تجربه است. در نظریه لورنتس تلویزیون به عنوان عضو ماشینی زندگی انسان، تفکر افراد را به سمت فنی شدن و تکنیکی شدن می‌برد. تصویر، واقعه و سریال نیز عناوین مهمی در فلسفه تلویزیون به شمار می‌رود که لورنتس آن‌ها را از زوایای گوناگون مورد پژوهش قرار داده است. او همچنین نقش این رسانه را به عنوان ابزار روزمره برای ابراز خویشتن بررسی کرده است. بنا بر این کتاب «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون» کتابی مفید برای تمامی هنرمندان و فعالان سینما و تلویزیون است، زیرا با کسب دانش و شناخت فلسفه تلویزیون خواهند توانست آثار تاثیرگذارتری پدید آورند. 
کتاب «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون» را گلنار سرکارفرشی ترجمه کرده و نشر چشمه آن را چاپ و منتشر کرده است. برای تهیه این اثر می‌توانید به ویترین آنلاین نبض هنر مراجعه کنید. 

خرید کتاب: «درآمدی بر نظریه‌ی تلویزیون»

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین