کتاب «امشب کنار غزل‌های من بخواب» اثر زنده‌یاد افشین یداللهی
کتاب «امشب کنار غزل‌های من بخواب» اثر زنده‌یاد افشین یداللهی
منتشر شده در ۱۴۰۳/۵/۳۰

افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای معروف معاصر است که اشعار او را در قطعات موسیقی خاطره‌انگیز بسیاری شنیده‌ و از آن لذت برده‌ایم. او با خوانندگان بسیاری از جمله همایون شجریان همکاری کرد و ترانه‌ی تیتراژ بسیاری از سریال‌های محبوب ایرانی را سرود. مرگ ناگهانی و زودهنگام این شاعر توانمند در اثر تصادف، قلب بسیاری از هنردوستان به خصوص اعضای «خانه ترانه» که از نقد و نظرات این شاعر استفاده می‌کردند را به درد آورد. خوشحالیم که افشین یداللهی را همچنان در ترانه‌ها و کتاب‌های به جا مانده از او یاد می‌کنیم و همچنان از لمس هنر او غرق در لذت می‌شویم. 
«امشب کنار غزل‌های من بخواب» نام یکی از آخرین مجموعه ترانه‌های افشین یداللهی است که بسیاری از ترانه‌های محبوب و خاطره‌انگیز او در این کتاب ثبت شده است. نام این کتاب برگرفته از بیتی از یکی از ترانه‌های این شاعر فقید است و همایون شجریان نیز آلبومی به همین نام منتشر کرده است. یک ترانه از این کتاب را با هم می‌خوانیم:

«سوزاندیَم که دلم خام‌تر شود
وحشی شدی، غزلم رام‌تر شود

آهو برای چه باید زمانِ صید
کاری کند که خوش اندام‌تر شود؟

جز اینکه از سر جانش گذشته تا
صیاد نابغه ناکام‌تر شود؟

آدم برای نشستن به خاک تو
باید نترسد و بدنام‌تر شود

چیزی نگفتی و گفتی نگویم و
رفتی که قصه پُرابهام‌تر شود

آن قدر گریه نکردی میان بغض
تا چشم اشک، سرانجام، تر شود

امشب کنار غزل های من بخواب
شاید جهان تو آرام‌تر شود»

کتاب «امشب کنار غزل‌های من بخواب» شامل سه بخش است: «غزل‌ها»، «مثنوی‌ها» و «از روزشمار یک عشق». این کتاب را نشر نگاه چاپ و منتشر کرده است و هم‌اکنون در ویترین آنلاین نبض هنر در دسترس دوستداران این اثر قرار دارد. 

سفارش کتاب: امشب کنار غزل‌های من بخواب

 

مولفین و انتشارات
تمامی نتایج پروفایل‌ها
رویدادها
تمامی نتایج رویدادها
در ویترین
تمامی نتایج ویترین